پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نقد بازي Tekken6
نوشته شده در یک شنبه 22 خرداد 1390
بازدید : 1834
نویسنده : داني

بازي Tekken يك سري بازي به سبك مبارزه اي هست كه شامل مبارزان مرد , زن و پاندا مي شود كه به مبارزه با يكديگر مي پردازند و رو در روي يكديگر قرار ميگيرند. اين شيوه اي است كه هميشه در اين مجموعه حفظ شده و بايد ادامه يابد. ششمين نسخه از سري بازيهاي Tekken با مبارزاني قوي تر و بزرگتر به ميدان خواهد آمد. در حدود 40 مبارز ! كه شامل كانگورو و چندين ربات است. با وجود اين تغييرات همچنان هسته اصلي بازي مانند سبك سري هاي پيشين باقي مي ماند. همان گونه كه در سري هاي پيشين combo هاي 10 تايي بر روي حريف خود اجرا ميكرديد يا با تردستي بر حريف خود پيروز ميشديد يا چنان ضرباتي به حريف وارد ميكرديد كه نتواند حركتي انجام دهد ! اگر منصفانه بنگريم تمامي اين خصوصيات براي موفقيت يك بازي در اين سبك كافي است. طبيعتا اگر Tekken به يك بازي به سبك real-time strategy تبديل شود, مطمئنا تمامي ما كمي شكه خواهيم شد اما هيچ سوالي وجود نخواهد داشت اگر هسته اصلي بازي تغيير نيابد و اينجاست كه گيم پلي Tekken 6 كمي آشنا تر به نظر خواهد رسيد. به نظر مي رسد Namco-Bandai ( سازنده بازي ) مشتاق به تمركز بر روي عادات كاركتر ها در بازي است تا حس واقعي يك مبارزه را به بازيكن ارائه دهد و اين امكان را به بازيكننده بدهد هر طور كه مايل است مبارزه كند. بله اين همان Tekken قديمي خواهد بود كه پيشرفت هاي زيادي خواهد داشت و به صورت HD اجرا خواهد شد. پيش از آنكه بيشتر به جلو بريم يك چيز كه براي همگان مشخص است اين است كه هنوز آن Tekken چندين سال پيش از خاطره ها نرفته و بازگشت اين نسخه به آن دوران مي تواند موفقيت بزرگي را نصيب اين عنوان كند درست همان طور كه SF IV با اين روش باعث رضايت بسياري از طرفداران خود شد.

طرفداراني كه با نسخه هاي 1 و 2 اين بازي در دوران PlayStation زندگي كردند مطمئنا Tekken 6 جواب گوي آنها خواهد بود. همان طور كه مي دانيد اين بار Tekken 6 براي اولين بار بر روي PS3 , X360 اجرا خواهد شد كه مطمئنا با قدرت بيشتر اين دو كنسول سازندگان سعي مي كنند تا اين بازي را به رخ همگان بكشند. يكي از ويژگي هاي برتر Tekken 6 كار كردن نسبتا آسان اين عنوان است كه با فشار دادن هر دكمه اي رو كنترلر ميتوان با يكي از چهار اندام بدن ضربه زد.





نقد بازی : Halo:Reach
نوشته شده در یک شنبه 22 خرداد 1390
بازدید : 2838
نویسنده : داني
نام بازی:Halo:Reach
به فارسی:هیلو(حلقه ی نور):سرزمین ریچ
سازنده:bungie
ناشر:microsoft game studios
درجه ی سنی:M
پلتفورمها:Xbox 360
نمره ی منتقد:10/10



داستان:noble 6,به ریچ خوش امدی!

داستان این سری به قرن 26 برمی گرده.حالا اسنان ها با استفاده از تکنولوژیی به دیگر سیارات سفر می کنند و حالا انسان ها در جای جای جهان و در سیارات مختلف پخش هستند.برای یکپارچه کردن این سیارات گروهی به نام UNSC به وجود می آیند.اما در این میان بجز انسان ها چند گروه دیگر از از موجودات هستند که مهمترین آنها کاونات ها هستند که مجموعه ای از چند نژاد مختلفند.آنها دشمنان انسان ه و به آنها حمله می کنند.unsx برای مقابله با آنها پروزه ای به نام اسپارتان اغاز می کنه.اسپارتان ها اسنان هایی با قابلیت بیشتر هستند.آنها برای مبارزه دست به کار می شوند.البته این اسپارتان ها به علت تغییرات ژنتیکی مشکلاتی دارند و خوب مبارزه نمی کنند.تا این که فردی به نام دکتر هالزی پروژه ای به نام اسپارتان II را آغاز می کنه که در آن کودکان با استعداد را از بچگی روشون ار می کنند تا اسپارتان های سازگار بسازند.


مستر چیف,رهبر اسپارتان II ها!
در این میان اسپارتان IIی به نام john 117 (نام اصلی او در بچگی جان بود و شماره ی اسپارتانی او 117) معروف به مستر چیف(master chief)به رهبری اسپارتان ها می رسد.اما دو گروه موجود دیگر هم وجود دارد.فورانز ها و فلود ها!
فورانز موجداتی بودند که هزاران سال پیش بر راه شیری حکومت می کردند تا اینکه موجوداتی به نام فلود ها(flood)به وجود میان.آنها انگل هایی بودند که هر کسی را نابود می کردند.فورانز ها از جانگذشتگی کردند.آنها 7 بنای عظیم به نام هیلو ساختند که اگر با هم فعال می شدند,همه ی موجودات کهکشان را نابود می کردند.فورانز ها موجوداتی را در پناهگاه هایی دور از هیلو ها گرد هم آوردند و پس از شلیک هیلو ها شروع به رشد دادن آنها کردند.موجوداتی از جمله انسان ها!
ماجرا ی قسمت اول برمی گرده به زمانی که کاوانت ها به سیاره ی ریچ(که بعد از زمین مهمترین سیاره ی انسان هاست)برمی گشت که در آن زمان مستر چیف و عده ای از یارانش موفق به فرار از ریچ شدند اما به صورت اتفاقی روی یکی از هیلو ها فرود آمدند.کاوانت ها به آنجا حمله کردند و بازمانده فلود ها هم آمدند و خطر شلیک دوباره ی هیلو به وجود آمد تا اینکه بالاخره مستر چیف کل بنای هیلو را منفجر کرد.نسخه های بعدی به مبارزات مستر چیف برعلیه کاوانت ها برمی گشت.در نهایت طی اتفاقاتی پس از هیلو 3 مستر چیف در فضا ناپدید شد وهیچکس نمی داند کجاست.ماجرای halodst بین هیلو 2و 3 و مربوط به سربازانی به نام odst هست و halo wars هم به اولین جنگ بین انسان ها و کاوانت ها بر می گرده!اما داستان ریچ چیه؟
داستان این قسمت مربوط به حمله ی کاونت ها به سیاره ی ریچ هست.درواقع همان حمله ای که قبل از هیلو یک شده بود و مستر چیف از ریچ فرار کرده بود.حالا ما کی هستیم؟ساده است.ما خودمان هستیم!عضو گروه نوبل ها(nobles)که یکی گروه های اسپارتان IIها هستند!این گروه پنج نفره بود و در اول داستان ما بهشون می پیوندیم به نام نوبل 6(noble )و گروه را شش نفره می کنیم.و مجرا حول و حوش دفاع از ریچ می گذرد.داستان شاید اولش ساده به نظر میاد اما عناطر تکاندهنده,شخصیت پردازی قوی,اتفاقات ناگوار(مانند آنچه در گیرز 2 دیدیم)در آن فراوان هست!داستان بشدت حماسی روایت می شود...
نمره:10/10


همه چیز قابل تغییر!از تفنگ تا کلاه...
گیم پلی:سریع و نفس گیر
اولین چیزی که خیلی ب چشم میاد,توانایی کاستومایز نوبل 6 هست.درواقع ما باید نوبل 6 را بسازیم.همه چیز قابل تغییر است.کلاه,ساعد بند,زره روی سینه,ساق بند,و رنگ کلی بدنه ی لباس.البته برای خرید بعضی از لوازم باید انها را آنلاک کنید.(با امتیازاتی که بدست می آورید.)حتی می توانید صدای شخصیت خود را تغییر بدید.یکی از چیز های خیلی جالب اینه که می تونید زره و حتی صدای مستر چیف را هم آنلاک کنید تا اینطوری مستر چیف را بسازید!
حالا می رسیم به مبارزات!مبارزات بازی به شدت سریع هست.یه جا ساکن بمونی پوستت کنده هست.پرش تو مبارزات خیلی بدرد می خوره.تفنگ های بازی خیلی جالب طراحی شده اند.هوش مصنوعی یاران در حد خوبی هست و کمک یار هستند اما در بعضی مواقع به خصوص وقتی سوار ماشین می شویم به شدت منگ می زنند.اما هوش مصنوعی دشمنان خیلی بالاتس.وقتی نارنجک سمتشون پرت می کنید,موجودات کوچک با سریع ترین سرعتشان و بزرگ ها با یک پرش از نارنجک دور می شوند.
سوار مشاین شدن یکی از قسمت های مهم بازی هست اما راندن ماشین خیلی عجیبه!اولش یکمی سخته ولی کم کم راه می افتید.برای روندن ماشین باید آنالوگ سمت چپ را رو به جلو بگیرید تا گاز بده و با چرخاندن انالوگ سمت چپ فرمون بدید.
در بازی بعضی مواقع که کار به نبرد تن به تن می کشه,نوبل 6 از خنجرش استفاده می کنه که در این حالت یک لحظه دوربین سوم شخص می شه.
اما مهمترین و هیجانانگیز ترین قسمت بازی,نبرد هوایی هست که تو E3 نشون داده شده و خیلی روش مانور داده شده.در این مرحله نوبل ها سوار جت های خود شده,و اینجاست که بازی حتی از ace combat هم هیجان انگیز تر می شود.این مرحله ی بازی از این بهتر نمی شد طراحی بشه.
من هنوز مولتی پلیر بازی را امتحان نکردم,چون کسی نبوده که آفلاین بزنم و چون ریلیز دیت بازی نرسیده سرور هاش راه نیفتاده.اما می شه حدس زد مولتی پلیر بازی خیلی جذاب بشهو از همه مهمتر در این بخش پدیده ای به نام کمپ کردم که در دیگر مولتی پلیر ها خیلی زیاد دیده می شه خبری نیست.اینجا فقط پرش هست.به خصوص که در مولتی پلیر به بازی کننده های جت هایی که به پشت فرد بسته می شود هم داده می شود.بازی همچنین دارای یک مد فری فایت هست که چیزی مثل special ops تو MW2 هست.
نمره:10/10


کات سنس های زیبای بازی هیچکدام پری رندر نیستند...
گرافیک:و سرانجام آخرین مشکل هیلو برطرف شد.
من که از نسخه های قبلی خوشم نیامد ولی طرفداران بازی می گویند که تنها مشکل نسخه های قبل این بود که انگار بانجی اصلا رو گرافیک کار نمی کرد.اما اولین عکس های منتشر شده نشان داد این نسخه فرق می کنه.تا جایی که بالاخره بازی آمد و طراحی فوق العاده ی سیاره ی ریچ,کارکتر ها و دشمنان و محیط دیده شد.
افکت های بازی فوق العاده است.طراحی شخصیت های خیلی دقیقه!می تونید اینو در بخش کاستومایز وقتی داررید نوبل 6 را می سازید مشاهده کنید.همه چیز به دقت ساخته و این فقط برای شخصیت اول نیست.همه ی دوستان چنین طراحی دارند.
طراحی دشمنان هم بی نظیر است.البته در طول مبارزات نفس گیر خیلی نمی تونید متوجه آن شوید اما بعدش می تونید جنازه ها را وارسی کنید.
نورپردازی در بازی غوقا می کنه,کافیه تو طول روز نگاهی به خورشید که پشت دودها ی ناشی از جنگ کمی سخت دیده می شود ببینید.
رنگ های بازی بیشتر به خاکستری می زند که البته کاملا با فضای بازی مطابقت دارد.در کل باید گفت آخرین نقطه ی ضعف بازی برطرف شده هیلو به یک بازی کامل تبدیل شده.
نمره:10/10
صداگزاری:پرانتز باز آفرین پرانتز بسته
این قسمت بازی فوق العاده است.موزیک های بازی در حد دیوانه کننده است.هنگام مبارزات موزیک های تندی پخش می شه که کاملا ادم را به جو فرو می بره و در جاهایی که داستان باید تاثیر خودش را بگذارد,موزیک آرام و سیاهی پخش می شود که نشان از خبری بد دارد.صداگذاری شخصیت های فوق العده است.شخصیت kat که یک اسپارتان زن و بی حوصله هست,به خوبی زودرنج بدنش را نشان می دهد.و البته صداهایی که برای شخصیت اصلی می توانید انتخاب کنید همگلی دلنشین هستند,به خصوص صدای مستر چیف که خیلی خوبه بعد از یک بازی غیبت دوباره طرفداران صدایش را می شنوند.
نتیجه گیری:دوستان سایت می دانند که من اعتقاد داشتام تا اینجای سال مافیا 2 بهترین بوده,ولی می دانستم که اون GOTY را نمی بره.اما الان می گم بهترین بازی ریچ هست و GOTY را هم به راحتی می بره.البته باید متظر بازی های سه ماه آخر باشیم ولی سخت هست که بازیی رغیبش بشه.
نمره ی کل:10/10



نقد بازی مافیا 2
نوشته شده در یک شنبه 22 خرداد 1390
بازدید : 3095
نویسنده : داني

نقد بازی مافیا 2

نقد بازي مافيا 2
مشخصات بازي:
سازنده:2KA Game
انتشار دهنده:2KA Game
پلتفرم ها: PC,XBOX360,PS3

معرفي کلي:
سري مافيا از بازيهاي موفق بوده و در 10 سال گذشته توانسته است سبکهاي جديدي را به صنعت گيم اضافه کند مثل متحول کردن بخش اوپن ورلد و تغيير در نوع روايت داستان و همينطور کات سينس ها و ديالوگ هاي به ياد ماندني.امّا چون نام مافيا بر روي اين بازي است برخلاف ميل سازندگان از اين سري انتظارات بالا مي رود و باعث عدم موفقيت کامل بازي مي شود.اين بازي از اتمسفر بالايي بهره مي رود و رقيب هميشگيه سري جي تي اي بوده است.همينطور جديدترين عنوان اين سري بازي مافيا 2 بوده است که در ادامه به نقد آن مي پردازيم.

داستان:
شخصيت اصلي بازي در چپتر 1 درگير جنگ کشورش ايتاليا با نازي هاي آلماني است.ويتو قصد برگشت به کشور خود را دارد و تصميم مي گيرد بعد از نوشتن نامه اي به مادر خود به خانه برگردد.در يک روز زمستاني پس از برگشت به خانه با دوست قديميه خود جو ملاقات مي کند.جو او را به يک باند مافيا معرفي مي کند و همراه ويتو دست به عمليات هاي به اصطلاح ويژه اي مي کنند.در همين حين ويتو با شخصيت هايي در بازي آشنا مي شود که هر کدام هدف و ماموريت هاي خاص و بزرگ خودشان را دارند.بعد از مدتها همکاري ويتو با باند مافيا در ايتاليا پليس متوجه حضور ويتو در اين باند مي شود و او را به سال 3 حبس محکوم مي کند.در زندان ويتو با کساني آشنا مي شود که در آنجا به زندانيان آموزش هاي رزمي مي دهند و اين فرصت خوبي براي ويتو بود که خود را نشان دهد تا زودتر از آن زندان خلاص شود.3 سال در قسمتهاي مختلف زندان مثل آشپزخانه و قسمتهاي نظافتي خدمت کرد حال وقت آزادي او بود!ويتو در اولين حرکت به سمت خانه ي جو رفت و همينطور جو رفيق و شريک قديمي خود را فراموش نکرده بود و از او استقبال کرد.حال وقت کمي خوش گذراني به سبک مافيا در کلوب هاي شبانه بود.بعد از آن ويتو کمک هاي زيادي به جو کرد مثل سرقت از زندان و بمب گذاري در يکي از جلسات مهم گروهک هاي مقابل و عمليات هاي مختلف تروريستي...بازي از 15 چپتر تشکيل شده.چيزي که در اين باند هستش خيانتس چيزي که در آخر باعث مرگ خيلي از شريک هاي خوب مي شود خوب چون داستان لو نره بيشتر از اين نمي گم ولي پايان بازي اين داستان زيبا رو به بهترين نحو کامل مي کنه البته بايد منتظر انتشار 3 دي ال سي به صورت کامل بود.
داستان :9.5 از 10



گيم پلي:
اين بازي از سيستم هاي خوبي مثل اکشن کمبو هاي نفر به نفر يا کاور گيري هاي بي نقص و تير اندازي از پشت ميني گان ها استفاده کرده و با تکرار اين سيستم ها در بازي نه تنها باعث تکراري شدن مراحل نشده بلکه جذابيت را به حداکثر رسونده است.در بازي شما مي توانيد با استفاده از مبارزات تن به تن درگيري هاي بي صدا ايجاد کنيد که بعضي مواقع باعث مي شه توسط پليس شناسايي و دستگير بشويد.سيستم پليس هاي خوب طراحي شده و به طوري است که اگر شما جرمي را انجام دهيد در مرحله ي اول اخطار بعد جريمه بعد دستگيري و در آخر درگيري با سلاح گرم!اگر شما از اين جريمه ها فرار کنيد مورد تعقيب قرار مي گيريد.خوشبختانه اين قسمت يعني شناسايي توسط پليس بسيار هوش مندانه طراحي شده است.ولي اگر کمي به موقع عمل کنيد مي توانيد به طور کامل از شر اين حوادث فرار کنيد به طوري که مثلا از فروشگاهي سرقت کنيد و قبل از رسيدن پليس به محل جرم شما در ماشين خود بنشينيد يا محل را ترک کنيد تا به نوعي خود را بي طرف جلوه دهيد.هوش مصنوعي افراد در سطح متوسط رو به بدي قرار دارد.مثلا واکنش ها حالت تاخيري دارد و بعد از بر خورد يکي از شهروندارن با ماشين شما عکس العمل هاي جالبي از او مشاهده نمي کنيم و بعضي مواقع بعد از برخورد به صورت خطي تکان مي خورند و حتي حرکت پا هم ندارند و بعد به مسير خود مثل قبل ادامه مي دهند.امّا در بعضي مواقع شما در فاصله اي عادي با عابرپياده قرار داشته باشيد مردم جيغ مي کشند و حرکاتي را انجام مي دهند که بسيار تعجب برانگيزه!يعني سازندگان تقريبا بلعکس کاري را بايد انجام مي دادند انجام دادند.ولي باز هم از سيستم هوشمندانه ي پليس مي شود تقدير کرد که به طور مثال اگر ماشين ديگري شما را بزند يا به شما توسط گروه هاي مخالف تيراندازي شود پليس مقابل آنها قرار مي گيرد.در بازي سعي شده يک اپن ورلد کامل به نمايش در آيد ولي واقعا اين طور نيست شايد شما با ديدن رستوران ها ، لباس فروشي ها، پمب بنزين ها ، کلوب هاي شبانه و ...بازي را دست بالا بگيريد ولي وقتي ادعاي اپن ورلد بودن را درش مي بينيم متوجه داستان خطي و گيم پلي بسته در شهر مي شويم.بازي در شهر امپاير سي تي به جريان ميفتد و طبيعيست که از سيستم شب و روز استفاده کند.قسمت دوربين در بازي بد کار شده و داراي باگ هايي در کنترل است.از ديگر کمبود هاي بازي مي توان به نبود آزادي در شهر بعد از اتمام بازي اشاره کرد که شما مجبوريد بعد از چپتر 15 از بازي خارج شويد ولي راه ديگر آن است که شما چپتر 15 را بازي نکنيد که راه جالبي براي يک بازي اپن ورلد نيست.همينطور شما نمي توانيد شنا کنيد و حتي نمي توانيد داخل آب شويد و دريا ها و آب ها با يک خط فرضي دور از دسترس مي شوند که مسخره ترين حالت يک بازي اوپن ورلد است!در بازي شما مي توانيد از آيتم هاي مختلفي مثل مجلات پ.بوي ، پوستر ها و ... جمع آوري کنيد که در هر کنسول يا کامپيوتر امتياز مخصوص خود را دارد.بازي به يک کاورگيري و شليک ختم نمي شود و در بازي شما بعضي مواقع مجبور به گذراندن بازي به صورت مخفيانه هستيد.اين سبک باعث نوآوري ها و تنوع بسيار خوبي در بازي شده است.به طور مثال بعد از پيدا کردن مسير درست براي گذر از يک مکان بدون ديده شدن بعد کاورگيري ديگر شليک استفاده اي ندارد و بايد دشمنان را خفه کنيد و جنازه آنها را پنهان کنيد تا مثلا کسي متوجه نشود که دوستانتان را بکشد.!
در آخر گيم پلي چيز نبود که مافيا را سربلند کند ولي اگه اسم مافيا را برداريم و شعار ندهيم و ادعاهاي نشدني نکنيم اين بازي در اين خوب مي درخشيد.
گيم پلي:8 از 10



گرافيک:
گرافيک بازي را براي اين نقد نسخه ي کامپيوتر آن در نظر مي گيريم که داراي کيفيت مطلوب تري بوده است و براي کنسول پي اس تري بدترين کيفيت را داشته که بازي نه چمن دارد نه حرکت لباس به صورت ديناميک و نه جزئيات زياد پارتيکل ها و خون ها نسب به بقيه پلتفرم ها.اين بازي قول گرافيک بالايي را داده بود و تا حدي به اين وعده عمل کرد به طوري که شما در بازي مي توانيد جزئيات محيط را در کوچکترين مرحله مشاهده کنيد و يا مو هاي کاراکتر ها بشمريد.ماشين ها از بافت هاي با کيفيتي استفاده مي کنند و زمين ها مثل سنگ فرش واقعي طراحي شده اند.نوراپردازي متناسب با حرکات طراحي شده حال چه حرکاتي مي توان به حرکات پارتيکل ها ، خون ، تيکه هاي سنگ و...اشاره کرد.حرکات کارکتر ها بسيار خوب طراحي شده و نسبتا روان و بدون پرش هستند همينطور براي روايت بي نظير بازي به صورت سينمايي سازندگان براي کات سينس ها انجيني مجهز و جدا از انجين اصلي طراحي کرده اند.نوع قرار گرفتن دوربين ها گرفته تا ديالوگ هاي بازي و همه و همه دست به دست هم دادند تا با کات سينس هايي سينمايي طرف باشيم!تخريب پذيري بسيار زيباست و به هر نقطه شليک کنيد بايد منتظر واکنش هاي زيبا و هيجان انگيز باشيد.ذرات به هوا پخش مي شوند و در همان لحظه تيکه ي ديگري منفجر مي شود که واقعا بي نظير است.حال اين نوراپردازي پويا کمکي شايان به تفاوت سيستم تخريب پذيري و فيزيک بازي نسبت به ديگر بازي هاي رقيب کرده است البته استفاده از موتور فيزيک انويديا هم از عوامل مهم اين سيستم هستند.
همينطور شخصيت اصلي يعني ويتو مي تواند از لباس هاي مختلفي استفاده کند.در بازی مشکلاتی در حرکات و فیزیک لباس ها ، همینطور تکراری بودن مردم و اشکلات در نوع حرکت گیاهان و نوع صحبت کردن کاراکتر ها با جزئیات کافی و کامل نبود و این اشکالات باعث نمره ی خوب رو به بالای این بازی شده.
گرافيک:8.5 از 10


صداگذاري:
صداگذاري بيشتر مربوط به افکت هاي صوتي و تخريب پذيري ها مي شود که با اين افکت ها جان مي گيرند و باعث هر چه طبيعي تر شدنشان مي شوند.همينطور شخصيت صداي اصلي بسيار توپر و زيبا کار شده است که حس مافيا را به خوبي القا مي کند.شخصيت هاي ديگر هم به خوبي برايشان صداپيشگي شده و مي توانند ديالوگ هاي مختلفي را در شرايط مختلف بيان کنند و در درگيري ها حتي به فحش دادن هم مي رسد.موزيک هاي متن در بازي به نحو احسند کار شده و سازندگان توانسته اند حس هر چند واقعي بودن بازي را به نمايش بگذارند.در بعضی قسمت های شهر صدای کارکتر های فرعی در هم می رود و حرف های تکراری می زنند و همینطور رادیوی پلیس دارای اشکلاتی هست و باعث نمره ی خیلی خوب رو به بالای این بازی شده است.
صداگذاري:9 از 10



حرف پاياني:
اين بازي مي توانست بزرگ تر از اين حرفها شود ولي عجله کرد و کار بيشتر روي بازي را به دادن وعده هاي الکي ترجيح نداد و در آخر قرباني ايده هاي بزرگش شد.اين بازي حرف هاي بيشتري براي گفتن داشت ولي بايد اين تيم تجربه ي بيشتري کسب مي کرد تا عنواني کامل از اين حرفها منتشر کند.به هر حال اين بازي هم مثل نسخه ي 1 خود انتظارات زيادي مردم را برآورده نکرد و يک عنوان خوب موند.
امتياز کلي:8.5 از 10



نقد و برسی بازی Clive Barker's Jericho
نوشته شده در یک شنبه 22 خرداد 1390
بازدید : 2211
نویسنده : داني

اول از همه میخوام بگم این بازی یه بازی ترسناکه که اصلا برای سنین زیر 17-18 توصیه نمی شه

دوم این که این بازی به نظر بر ضد ایرانه,داستانه بازی انطور شورو میشه که شما در نقش یه افسر عالی رتبه هستین که نیمه شب به شما تلفن زده میشه که احتیاج به کمک شما دارن و در صحنه بعد یک کودک سیه چرده رو میبینید که رو به سوی تخت جمشید کرده و شما رو به اون سمت هدایت میکنه,در سکانس بعد شما در یک هلی کوپتر پیشرفته هستید که در حال طی کردن مسیری است و بعد از آن خارج میشوید و داستان رو در تخت جمشید بر علیه نیروهای اهریمنی پی میگیرید.

گرافیک:

این بازی همان طور که در تصویر مشاهده میکنید از گرافیک بسیار بسیار بالایی برخوردار است که از همان لحظه اول شما رو بر روی صندلی میخ کوب میکند.همه چیز خوب و عالی طراحی شده,همین طور افکتهای بازی همگی عالی هستند,و همین طور بازی خوب نوشته شده به طوری که با vga:256 ram:512 cpu:2.4با گرافیک پایین  قابل اجراست

صدا:
این بازی از تکنیک صدا گذاری پیشرفته ای استفاده میکند و سدا گزاری بازی بسیار عالی است ولی برای یک بازی ترسناک در این سطح موزیک های متن خوبی استفاده نشده

کنترل:

این بازی از کنترل نسبتا معمولی استفاده می کند و حرکت شخصیت بازی کمی خشک به نظر میرسد

گیم پلی:
این بازی بر خلاف برخی از مشکلات که گفته شد از گیم پلی خوبی برخوردار است و بی علت نیست که این بازی را شرکت معتبرcodemasters ارایه کرده,این بازی از میشه گفت یه بازی اول شخص ترسناکه کامل است البته جدا از داستانه بازی که تقریبا بر خلاف ایران است,مثلا اول بازی که سنگ نوشته هارو دارن میخونن گروه مردم ایران رو خون پرست معرفی میکنن یا این که در زمانی که اون گروه به ایران میان با تجهیزات کامل هستند ولی ایرانی ها هنوز با لباس های پاره پوره هستند.

در کل این بازی رو برای این بازی کنین که  بدونین چه فکری در مورد ایران میکنن.

 




نقد بازي DEVIL MAY CRY
نوشته شده در یک شنبه 22 خرداد 1390
بازدید : 1958
نویسنده : داني

در زمانی که اوج کار بازی های RE بود زمانی که کپ کام از فروش سری بازی های RE و توانسته بود موفقیت های بسیاری بدست آورد مرد جوانی برای اولین بار پیشنهاد ساخت بازی DMC را داد شاید خود او نیز هیچ گاه فکر آن که این بازی امروز یکی از محبوب ترین بازی ها نه در ژاپن بل که در جهان شود را نمیکرد ، او فکر میکرد بهتر است کپکام کمی از RE دور شود و پشتیبانی تازه ای برای خود بسازد مطمئنا این بازی پس از چندین نسخه تکراری خواهد شد با پیشنهادش مسئولین کپ کام به مخالفت بر خواستند اما پس از آن با اسرار های بسیار برای ساخت یک بازی جدید به نام DMC دست از مخالفت کشیدند ، بازی که شخصیت آن پسری خام و غیر طبیعی با موهای سفید و دو رگه که نامش دانته بود مادری انسان و پدری اهریمن این گونه برای اولین بار دانته در خانه بازی کنان آمد ، اما این کارگردان دیگر حاضر نشد نسخه دوم این بازی را کار گردانی کند او معتقد بود برای ماندگار بازی نباید شماره های بیشتری از آن را ساخت اما کپکام با انتخاب کار گردان جدید نسخه 2 بازی را با دستان خود به نابودی کشید تا آن که در یک کنفرانس خبری رسما از تمامی علاقه مندان به این بازی عذرخواهی کرد و شروع به ساخت نسخه 3 کرد نسخه ای که توانست موفقیت نسخه اول بازی را بدست آورد ، حال نوبت به سری جدید از بازی DMC میباشد.


 

 

داستان:

کپ کام هنوز که هنوز داستان درست از بازی لو نداده است اما ما طبق شایعات و اطلاعاتی که جمع آوری کردیم داستان به این ترتیب است:

بازی پس از نسخه 2 اتفاق می افتد ، در فورنتا خبر از قتلهای فجیعی بگوش میرسد و نرو تصمیم میگیرد به آن جا برود در این مکان دانته را میبیند ، او دانته را میشناسد اما از کار های دانته خشمگین شده و با او شروع به جنگ میکند ، اما دانته حاضر نیست با نرو بجنگد و تنها حملات نرو را دفن میکند دانته که به اهداف پلید کایرا پی برده است میخواهد بداند نرو نیز با او است یا نه اما تصمیم میگیرید به نرو کاری نداشته باشد ، آن سوی داستان دختری است به نام کایرا او یک شیطان است و میخواهد پدر دانته (اسپاردا) را به دنیا بر گرداند (همان طور که میدانید در نسخه اول پدر دانته توسط شیطان به سیاه چاله ای افتاد) کایرا میخواهد برای اطمینان که نرو خیانت نکند او را عاشق خود کند و از او محافظ کند ، کایرا میخواهد با اسپاردا و متولد کردن مادر ترکیب شده و گرفتن جان نرو شیطان دیگری را بوجود آورد و دانته را از این راه به قتل برساند تا بتواند بر روی صندلی رشادت بنشیند تو این میان نیز طبق اعلام کپکام که به در یک کنفرانس خبری به صورت تصادفی اعلام شد ورجیل در بازی نسخه بسیار مهم ایفا خواهد کرد به حدی مهم که میتوان گفت سرنوشت اصلی بازی در دست او است ، شوالیه های مقدس که دانته آنان را به قتل میرساند در واقع همان افراد کایرا هستند و موجودات پلید بازی به حساب می آیند و... اما داستان به این جاها خطم نمیشود شما باید با شیطان های مختلفی به جنگ بپردازید که یکی از انان berial نام دارد ، او آتش خود را از آتش جهنم و خشم خود بوجود آورده و با کشتن پادشاه و قدرت فرمانروا و الهه عذاب قدرت خود را بیشتر کرده و در صدد کشتن نرو بر آمده است ، جالب است بدانید انتخاب رنگ آبی برای شماره 4 این است که در ژاپن مردم اعتقاد دارند رنگ آبی نشانه شیطان است.


 

شخصیت های بازی :

نرو: او در بازی شخصیت اصلی به حساب می آید و این بار شما باید با او به بازی بپردازید او شباهت های بسیاری به شخصیت دانته داشته و خیلی ها بر این عقیده هستند نرو نسبت فامیلی با دانته دارد ، نرو در یکی از مراحل با دانته در گیر میشود اما پس از درگیری لحظه ای دانته اشتباه کرده و نرو میتواند او را بکشد اما این کار را نمیکند.


 

دانته: کارکتر اصلی نسخه های پیشین است که این بار نقس پر رنگ را ایفا میکند او قصد دارد جلوی کار های نا پسند کایرا را بگیرد اما در این میان باید با نرو به مبارزه بپردازد او در یکی از مراحل با شکستن دست نرو باعث میشود دست نرو تبدیل به دست شیطانی شود ، همین امر باعث میشود نرو به او مدیون شود.


 

کایرا: شخصیت زنی بازی است او ظاهری مهربان دارد اما در ذهن افکاری پلیدی داراست و میخواهد نرو و دانته را بکشد این موضوع را دانته میداند ولی نرو از آن بی خبر است


 

گیم پلی :

گیم پلی بازی نسبت به کارکتر انتخاب شده شما (نرو یا دانته) مطمئنا تغییر خواهد کرد ، گیم پلی بازی بسیار خوب کار شده است تمامی قسمت هایی که در نسخه پیشین وجود داشت در این نسخه نیز وجود قابل استفاده اسهتند ، شما میتوانید از روی دیوار ها راه بروید ، بپرید ، یا در هوا دشمنان خود را بزنید ، سازندگان بازی قابلیت های جدیدی را در کارکتر نرو بوجود اورده اند او میتواند با دست خود اتیش بوجود آورد یا آن که دشمنان را به سوی خود بکشد همانند یک آهن ربا ، او میتواند در هوا دشمنان را با دست خود نگه داشته و با شمشیر حسابی از انان پذیرایی کند یا میتواند دشمنان را به سوی خود کشیده و به طرفی پرتاب کند ، نرو نیز همانند دانته دارای دو نوع سلاح است یک تفنگ و شمشیر ، او میتواند با تفنگ خود چندین هزار گلوله شلیک کند بدون آن که گلوله تفنگ به پایان برسد اما شمشیر نرو قابلیت های بسیاری دارد این شمشیر میتواند هم کار اسکی را برای شما انجام دهد و هم میتواند با چرخاندن دسته آن همانند دسته های یک موتور از شمشیر آتش بیرون بیاید ، اما دانته بازی کردن با او مطمئنا برای گیمر های نسخه های گذشته جذابیت های خاصی خواهد داشت دانته نیز همانند نرو میتواند بپرد ، شلیک کند و... اما او دست شیطانی نرو را ندارد قابلیت های جدیدی به دانته افزوده شده است ، شمشیر او همان شمشیری است که در پایان نسخه 3 ورجیل را کشت و قدرت های زیادی دارد این شمشیر نور قرمزی از خود بوجود می اورد که همانند آتیش دشمنان را از بین میبرد تفنگ های دانته همان تفنگ های قدیمی هستند و تغییرات بسیاری در انان صورت نگرفته است ، نرو یا دانته میتوانند با پرش های بلند خود بر روی خانه ها بروند از حملات دشمنان خود دفاع کنند یا انان را غافل گیر کنند ، این دو میتوانند به هرجا که میخواهند بروند از هرچیز که میخواهند به پایین بپرند ، میتوانند در هوا شمشیر بزنند یا تفنگ خود را به طرف دشمنان بگیرند در صورت احساس خطر نرو میتواند با شمشیر خود که به صورت اسکی در می آید همه را از بین ببرد این یک قابلیت عالی در بازی به حساب می آید ، دانته میتوانند در هوا به صورت گلوله بار به سمت پایین شلیک کند یک صحنه اکشن به تمام معنا ، دانته میتواند به وسیله شمشیر خود دشمنان را از چند متری از بین ببرد.


 

گرافیک :

این بخش از بازی نسبت به نسخه های قبلی تغییرات بسیاری کرده است شخصیت ها ، محیط ، دشمن ها ، اشیا و... به زیبائی طراحی شده است جلوه خورشید ، آتش واقعا و سایه پردازی زیبا طراحی شده است و به لطف قدرت کنسول های نسل بعد سازندگان قول داده اند تمامی بازی با 60 فریم انجام شود.جلوه آتش به خوبی در بازی طراحی شده است و هیچ حالت مصنوعی در آن دیده نمیشود شکافته شدن باد توسط شمشیر نرو نیز از زیبائی های دیگر بازی به حساب می آید که انقدر جذاب و واقعی طراحی شده است که انسان را چند دقیقه ای محو خود میکند.جزئیات و اطراف نیز خوب طراحی شده اند سازندگان حتی به شیار های روی چوب ها نیز توجه بسیاری داشته اند تا بهترین در سبک خود باشد. دمو های بازی ها نیز از نقطه قوت بازی به حساب می ایند جلوه آب نیز مانند دیگر قسمت های گرافیک زیبا طراحی شده است واقعیتی که در آب خواهید دید در هیچ بازی تا به حال ملاحظه نکرده اید مسافت دید شما نیز بسیار طولانی و عالی طراحی شده است شما تا چند صد متری خود را میتوانید به راحتی ملاحظه کنید. خورد شدن شیشه نیز یکی دیگر از جذابیت های گرافیکی بازی به حساب می آید چرا که شما میتوانید در آسمان تیکه تیکه شیشه هارا که در انعکاس نور خورشید برق میزنند را ببینید


 

هوش مصنوعی :

امروزه که هوش مصنوعی یکی از مهمترین بخش بازی سازی به حساب می آید مطمئنا سازندگان بسیار به فکر بهترین هوش مصنوعی برای بازی های خود هستند اما DMC در این یک مورد بسیار مشکل دارد ، در ترایلر های عرضه شده از بازی میتوان گفت هوش مصنوعی دشمنان شما واقعا در حد صفر است نرو به راحتی میتواند انان را از بین ببرد در یک صحنه نبرد نرو تنها با چند ضربه بریآل را از پای در می آورد این قول کمترین آسیب را به او میرسانند یا در صحنه ای دگیر شما با بیش از 40 دشمن روبرو میشود از نظر گرافیک و وسعت واقعا زیبا کار شده است و همین طور گیم پلی اما در موقع مبارزه خواهید دید دشمنان شما در حال قدم زدن هستند و بعضی از آنان همین طور به دیوار میخورند و یا به دور خود میچرخند بهتر بگویم شما با کمی ذکاوت و هوش میتوانید به راحتی از کنار آنان رد بشید بدون ان که شمشیری به شما بخورد ، اما جالب است بدانید تمامی موجودات که در مراحل با شما سرکار دارند همه مانند معتاد هایی هستند که چندین روز به انان مواد نرسیده است فقط دور خود میچرخند به طرف شما می آید هیچ کاری از انان سر نمیزند و همانند یک موجود بی آزار فقط راه میروند که باید واقعا متاسف بود اگر واقعا همچین هوشی را در بازی ببینیم واقعا باید از بازی نا امید شد البته به دلیل آن که هنوز زمان انتشار بازی نا معلوم هست مطمئنا این مشکلات از طرف کپکام حل خواهد شد.


 

صدا :

کپکام جزئیات زیادی را درباره موسیقی بازی فاش نکرده است اما چیزی که از ترایلر ها و سایت اصلی بازی پیداست ، موسیقی به کار رفته در این نسخه با نسخه های دیگر تفاوت بسیاری نداشته و بسیار عالی کار شده اند تمامی آن ها به شما هیجان بسیاری را میدهند تا بازی را به بهترین شکل ممکنه به پایان برسانید ، صدا گذاری شخصیت ها نیز بسیار عالی و خوب کار شده اند همه صدا ها با حرکت لب کارکتر ها در بازی ها یک سان است.


 

نتیجه گیری :

DMC یک بازی عالی در سبک اکشن به حساب می آید این بازی با داستان ، گیم پلی ، گرافیک عالی خود مطمئنا میتواند شما را چند ماهی در گیر خود کند در حال حاضر کپکام در یک خبر جنجالی اعلام کرد این بازی دیگر انحصار PS3 نخواهد بود و برای 360 و PC نیز عرضه خواهد شد ، زمان انتشار بازی دقیق اعلام نشده است اما شایعاتی مبنی بر این است که بازی در دی ماه یا اوایل بهمن ماه راهی خانه های شما خواهد شد نا گفته نماند که کپکام اعلام کرده این بازی در
دو کنسول هیچ فرقی نخواهد داشت.




اطلاعات جدید از Tomb Raider
نوشته شده در یک شنبه 22 خرداد 1390
بازدید : 1716
نویسنده : داني

مجله ی اسپانیایی Hobby Consoles  و Consoles فرانسوی یک بسته ی اطلاعاتی کامل از بازی Tomb Raider  منتشر کرده اند که مورد توجه قرار گرفته است . از آنجایی که در این ماه عکس جلد بسیاری از مجله‌ها را Tomb Raider گرفته بود شاهد اطلاعاتی جالب از این بازی ساخت شرکت Crystal Dynamic هستیم .

اول از همه اینکه نام این نسخه فقط و فقط Tomb Raider خواهد بود و علت آن هم بازسازی دوباره ی کامل بازی و شخصیت پردازی جدیدی از لارا کرافت است . شما دیگر در این بازی شاهد لارای قدیمی‌نیستید . در این بازی لارا می‌ترسد , زخمی‌می‌شود و به یک انسان واقعی بیشتر نزدیک شده است .

داستان بازی از سه بخش داستانی طولانی به نام‌های بقا , نجات و گریز تشکیل خواهد شد . داستان بازی از جایی شروع می‌شود که لارای جوان به تازگی فارغ التحصیل شده و با یک گروه تحقیقاتی توسط کشتی به نام Endurance به سفر می‌رود که در راه کشتی غرق می‌شود و لارا تنها بازمانده ی آن در یک جزیره ی گشمده و مرموز در نزدیکی ژاپن باقی می‌ماند . حالا لارا باید برای حفظ بقای خود بجنگد و با کسب تجربه خود را از این مخمصه نجات دهد .

گیم پلی بازی تغییراتی نسبت به قبل پیدا کرده است . یک زاویه ی دوربین جدید برای بازی تعبیه شده است . معماهای بازی شکل خاص تری به خود گرفته اند و با استفاده از قوانین فیزیک باید از سد آنها برآمد .

یکی از مهمترین قابلیت‌های اضافه شده Survival Instinct یا غریزه ی بقاء می‌باشد . در این حالت که فقط هنگامی‌که لارا ایستاده است فعال می‌شود اشیای قابل توجهی که به زندگی لارا کمک می‌کنند با رنگ و جلوه ای خاص در صحنه دیده میشود . چیزی شبیه به قابلیت Eagle Eye در Assassin&#۸۲۱۷;s Creed !

در بیشتر مکان‌های بازی مجسمه‌های بودا دیده می‌شود که احتمال می‌رود برای Save و ذخیره کردن بازی مورد استفاده قرار خواهند گرفت , البته هنوز تایید نشده است .

و در نهایت اینکه در طول بازی لارا از یک دختر جوان و بی تجربه به یک فرد با قابلیت‌های بالا و تجربه ی زیاد تبدیل می‌شود و در مراحل انتهایی بازی شاهد به دست آوردن دو کلت مخصوص لارا هم خواهیم بود




یوبی سافت Far Cry 3 را تأیید ...
نوشته شده در شنبه 21 خرداد 1390
بازدید : 1803
نویسنده : داني

Ubisoft در کنفرانس خود در E3 اعلام کرد که بازی Far Cry 3 در حال ساخت است . این بازی توسط دو زیرشاخه ی این کمپانی در مونترال و شانگهای در حال ساخت است و در سال 2012 برای PC , PS3 و X360 عرضه خواهد شد .

منبع:www.arefgame.mihanblog.com




فروش 9 میلیونی Move ...
نوشته شده در شنبه 21 خرداد 1390
بازدید : 1589
نویسنده : داني

طبق آمار و ارقام منتشره از سوی سونی ، PS Move توانسته چیزی در حدود 9 میلیون دستگاه بفروشد كه با اینكه از رقیب خود كینكت عقب است ولی برای یك وسیله جانبی ساده رقم خوبی به نظر می رسد .

منبع : http://www.playstation4.mihanblog.com




بازی prey
نوشته شده در شنبه 21 خرداد 1390
بازدید : 1938
نویسنده : داني

کلید های ~+Ctrl+Alt را بزننید و رمز ها را وارد کنید

 حالت god mode

GOD

 پر کردن جان

givehealth

نامریی شدن

notarget

پر کردن مهمات

Give ammo

باز کردن همه رمز ها

Giveall

فعال یا غیر فعال کردن حالت روح

Noclip




نقد بازی Crysis 2
نوشته شده در جمعه 20 خرداد 1390
بازدید : 1900
نویسنده : داني

گرافیك : قبل از عرضه ی Crysis 2 همه انتظار آن را داشتند كه Crysis 2 استانداردهای جدیدی را در سطح گرافیك كامپیوتری تعریف كند ولی در كمال ناباوری و ناامیدی Crysis2 در بسیاری از موارد حتی از Crysis 1 هم افت داشته و ضعیف تر از آن جلوه می كند ، محدود شدن بسیاری از محیط ها - كم شدن جزئیات بسیاری از صحنه ها (به دلیل محدودیت رم كنسول ها) و عدم طراحی مناسب شخصیت ها از افت های بازی نسبت به نسخه اول و نورپردازی مناسب - انفجارهای عظیم - دشمنان متنوع تر جلوه های سینمایی و فنی عالی - انیمیشن های روانتر و سرعت فریم پایدارتر از نكات مثبت گرافیك Crysis 2 هستند ، مهمترین كمبود بازی نسبت به نسخه اول عدم تخریب پذیری محیط است كه با گفته های Crytek مبنی بر تخریب پذیری 100% محیط همخوانی ندارد ... 17

صدا : تعداد زیادی آهنگ با تم حماسی در بازی وجود دارد كه با جو نیویورك ویران شده همخوانی دارند ، دوبله شخصیت ها با احساس انجام شده است ، افكت های صوتی بویژه افكت های انفجار بهتر از قبل شده اند ... 19

گیم پلی : هوش مصنوعی ضعیف ، گیم پلی بسیار سریع و طوفانی ، امكانات بهتر و جذابتر Nano Suit 2 نسبت به Nano Suit 1 كه نحوه استفاده از این امكانات نیز بهتر و آسانتر و درگیركننده تر شده ، یكی از بهترین FPS ها ، Multiplayer با مودهای مختلف و متنوع كه شما را هفته ها و حتی ماه ها سرگرم خواهد كرد ، كنترل اسلحه ها نیز عالیست ، آزادی عمل مناسب برای انجام مأموریت ها ... 18

جذابیت : داستان خوب و پیچیده با روایت عالی ، تنوع محیط ها كه از محیط های بسته گرفته تا آسمان خراش های بلند نیویورك را شامل می شوند ، حالت آنلاین جذاب ، Nano Suit 2 اگر نبود این بازی نصف جذابیت فعلی را هم نداشت ، گیم پلی آتشین و جذاب كه هم رده عناوین اكشن اول شخص برتر قرار می گیرد ... 18

 

سبك : FPS

سازنده : Crytek

ناشر : EA

درجه سنی : 18+

 

میانگین امتیازات فنی : 18

ارزش تجربه ی بازی : 18

منبع : www.playstation4.mihanblog.com